Date: 22/06/2017

AmChamps finalno odbrojavanje

Poslednje druženje u okviru regularnog dela AmChamps – Mladi lideri promena programa, održano je pod nazivom AmChamps Final Countdown, gde su polaznici imali priliku da od istaknutih predavača čuju na koji način funkcioniše biznis u Srbiji i Americi.

Prvo predavanje „Kroz izazove do uspeha“, održao je Miodrag Kostić, predsednik MK Grupe, koji se osvrnuo na početak svoje karijere, izazove sa kojima se susreo na putu do uspeha, kao i na koji način se može razviti i negovati preduzetnički duh kod mladih ljudi. On je istakao da je digitalizacija neminovnost modernog vremena, te da je neophodno ulagati u informacione tehnologije, kako bi se poslovno okruženje unapredilo i pratilo korak sa novim trendovima. Pored digitalizacije, Kostić je istakao da su industrija hrane i turizam dve oblasti koje će se masovno razvijati u budućnosti i da svoje napore treba da usmerimo u tom pravcu. Na putu na kojem se mladi ljudi profilišu u uspešne menadžere potrebno je biti snalažljiv i kreativan u bilo kojoj industriji, jer će to dovesti do dobrih rezultata. Kostić je naveo da se mladi ljudi nikako ne plaše neuspeha, budući da je on sastavni deo svakog poslovnog poduhvata i da nikada ne treba da odustanu od postavljenih ciljeva, već da inovativnim idejama i vrednim radom prevaziđu prepreke. Na samom kraju predavanja, AmChamps-ovci su postavljali mnogobrojna pitanja vezana za dalje planove i projekte MK Grupe, kao i pitanja vezana za Kostićev lični put i greške koje je pravio tokom karijere.

„Američki način poslovanja“ je naziv drugog predavanja, koje je održao osnivač i predsednik kompanije Clean Earth Capital, Filip Bej (Philip Bay). On je ukratko predstavio svoje početke u Americi, kako je njegovo detinjstvo i socijalna situacija u kojoj se nalazio, u velikoj meri uticalo na njega da već tokom odrastanja razvija preduzetnički duh i jasno odredi smernice na svom putu do uspešnog preduzetnika. Poput Kostića, i Bey je govorio o neuspehu, kao i da strah od neuspeha predstavlja najveću blokadu za većinu ljudi koji žele da osnuju svoj biznis. On je istakao da je za postizanje uspeha, neophodno prihvatiti promašaje sa kojima se suočavamo tokom karijere, ali da istrajnost i posvećenost uz malo sreće donose rezultat. Na kraju, AmChamps-ovci su dobili preporuku da je najbolja biznis strategija upreduzetništvu, preuzimanje rizika i umrežavanje.

Poslednje predavanje održao je Boris Popovski, Commercial Specialist iz Komercijalnog odeljenja Ambasade SAD u Srbiji, koji je svim prisutnima predstavio način na koji funkcioniše franšizing i potencijali koji se nalaze i mogu ostvariti kroz taj vid poslovanja. On je kao uspešan primer franšizinga naveo Mc Donald’s, i tom prilikom se osvrnuo na istoriju i nastanak ove uspešne međunarodne kompanije, kao i kako iskustvo ove kompanije može da nam pomogne da razvijemo bolje razumevanje franšizinga i svih procesa koji ga prate.